Nosbo-teams winnen thuiswedstrijd

Zowel het eerste team van schaakvereniging Bedum, als het tweede heeft in de Nosbo competitie op dinsdag 14 januari 2014 de winst behaald. Het tweede team speelde voor het eerst in het bestaan tegen Ter Apel1. De winst werd binnengehaald doordat Menno Peterson zijn tegenstander dwong tot nadenken, lang nadenken, te lang nadenken. Door het vallen van de vlag werd het uiteindelijk 2,5 – 1,5 voor Bedum2. Door deze uitslag staat Bedum2 op de vierde plaats en kan  nog serieus meespelen voor het kampioenschap.

Het eerste team speelde tegen de buren uit Ten Boer. Hier was het Luuk Hofstra die zorgde voor het winstpunt. 5 -3 Is een keurige uitslag waardoor Bedum1 op de zesde plaats van de eerste klasse komt. Kampioen worden is een mogelijkheid, maar belangrijker is dat Bedum niet in de gevaarlijke degradatiezone komt.

De derby tegen Ten Boer leverde nog iets op: de gezamenlijke wisselbeker voor sterkste van de twee. Bedum kan zijn naam laten bijschrijven op deze werkelijk prachtige beker van bijna een halve meter! DSC_0881